Ervaringen

"Ik ben de thuiszorgmedewerkers erg dankbaar"

'Het voelde gewoon raar om na 5 jaar opeens geen contact meer te hebben met de medewerkers Rivas thuiszorg'. Dat was voor Roeny Leeuwenburgh de reden om de medewerkers van de thuiszorg in Hendrik-Ido-Ambacht uit te nodigen voor een heerlijke lunch. 'Ik wilde hen graag bedanken voor alle goede zorgen voor mijn ouders, maar ook om afscheid van hen te nemen.'

Fijn samenwerken
Toen haar ouders in dezelfde periode ziek werden en om beurt in het ziekenhuis terechtkwamen, was Roeny genoodzaakt om thuiszorg voor hen te regelen. 'Vier keer per dag kwamen de thuiszorgmedewerkers langs.' Zelf was ze ook regelmatig bij haar ouders. 'Eén dag per week was ik daar. Hierdoor leerde ik ook de medewerkers kennen. Ik was hun aanspreekpunt en dat liep altijd heel goed. Het was fijn samenwerken.'

Ontspannen
Roeny vond het bijzonder om te zien hoe de medewerkers rekening hielden met haar ouders. 'Er werd geluisterd naar hun wensen en er was oog voor hoe zij in het leven staan. Een grapje maken, dat hoorde bij mijn ouders. We hebben wat gelachen met elkaar. Hoe verdrietig hun situatie ook was, dat hebben we tot het einde gedaan. Mijn ouders waren ook altijd dankbaar voor de hulp die zij kregen. Dit was, denk ik, ook de reden dat het altijd heel ontspannen verliep en er een goede sfeer was.'

Dankbaar
De vader van Roeny overleed drie maanden geleden. 'Na zijn overlijden kwam een medewerker van de thuiszorg, zoals gepland, langs om zorg te verlenen. Het was heel fijn dat zij uiteindelijk samen met een andere collega mijn vader heeft gewassen en aangekleed voordat de begrafenisondernemer kwam.' Ook bij het overlijden van haar moeder, zestien maanden geleden, is dat op een soortgelijke manier gegaan. 'Natuurlijk was het heel verdrietig, maar het was ook fijn dat mijn ouders de juiste zorg en ondersteuning hebben gekregen. Daar ben ik de medewerkers ontzettend dankbaar voor. Daarom hebben we samen een mooie middag gehad met een heerlijke lunch.'