Veelgestelde vragen

Hier vindt u een overzicht van veel gestelde vragen over de huurappartementen met zorg.
Heeft u na het lezen nog vragen, dan kunt u contact opnemen via wonenbijrivas@rivas.nl.

Heb ik verplicht zorg nodig om in een huurappartement met zorg te verblijven?

Om in een huurappartement met zorg te verblijven heeft u een indicatie voor thuiszorg nodig. Dit geldt voor deze locaties:

  • De Markt in Papendrecht
  • Steijndeld in Gorinchem

Bannehof in Gorinchem is een uitzondering. Hier kunt u ook verblijven zonder thuiszorgindicatie.

Hoe krijg ik een indicatie voor de wijkverpleging?

Voor een indicatie voor de wijkverpleging kunt u contact opnemen met de wijkverpleegkundige. U kunt een afspraak maken met de wijkverpleegkundige van Rivas via Rivas Zorglijn 0900-8440.

Is er een inkomensgrens om in aanmerking te komen voor een huurappartement met zorg?

Om te verblijven in een huurappartement met zorg heeft u een inkomen nodig. Deze gegevens moet u overleggen. Er geldt namelijk een ondergrens, maar geen bovengrens. Dit betekent dat u geen eigen bijdrage hoeft te betalen wanneer u een hoog inkomen heeft of over een eigen vermogen beschikt.

Kan ik het all inclusivepakket uitbreiden?

Het all inclusivepakket voor het huurappartement met zorg kunt u uitbreiden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om deel te nemen aan activiteiten in de locatie. Daarnaast kunt u de schoonmaak regelen. Dit verschilt per locatie. Hierover wordt u tijdens de bezichtiging of voor het tekenen van de huurovereenkomst geïnformeerd.

Welke persoonsgegevens bewaard Rivas Zorggroep van mij als huurder?

In deze privacyverklaring leest u alles over welke gegevens Rivas Zorggroep van u bewaard, waarom en wat uw rechten zijn.