Zo gaat een verhuizing

Header Rivas Pension Meneer Leest Krant

Wanneer er een kamer beschikbaar is, wordt u hierover gebeld. De verhuizing is dan binnen een paar dagen. Wij zijn ons ervan bewust dat een verhuizing naar een woonlocatie veel impact heeft op u en uw naasten. Het is daarom fijn om u goed voor te bereiden. 

Heeft u al kennis gemaakt met uw woonlocatie van voorkeur? Zo niet, dan kunt u hiervoor een afspraak maken met de woonlocatie zelf. U krijgt dan een indruk van de locatie en de kamers. Ook kunt u alvast bedenken wat u mee kan nemen om uw eigen kamer in te richten.

Op de dag van de verhuizing wordt u ontvangen door onze zorgmedewerker. Zij zal in een gesprek met u een en ander uitleggen en vragen stellen. Samen maakt u afspraken over uw zorg en ondersteuning. De zorgmedewerker laat ook u ook uw eigen appartement en de faciliteiten in de locatie zien. 

 

Veelgestelde vragen

Ik sta op de wachtlijst, hoe lang duurt het voordat ik een plek op een woonlocatie krijg?

De wachtstatus bepaalt wat de wachttijd is voor een opname in een woonlocatie. U bent eerder door ons geïnformeerd over uw wachtstatus. U kunt informatie over de status van de wachtlijst inzien in de folder die voor u klaar staat in MijnRivas. Als er wijzigingen zijn in uw situatie kunt u dit aangeven bij Rivas Zorgadvies via telefoonnummer 0900-8440. In overleg kan de wachtstatus worden aangepast.

Ik ben gebeld dat ik spoedig kan verhuizen naar een woonlocatie, wat nu?

U ontvangt een mail met een verwijzing naar MijnRivas. Hier ziet u folders met informatie die u verder kunnen helpen bij de voorbereiding op de verhuizing.

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website toont video’s van YouTube en Vimeo. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt, kunt u dat hier aangeven. U kunt dan geen video’s op deze website zien. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Lees meer over het cookiebeleid