01 juli 2022

Hart voor de zorg, hart voor elkaar | Rivas Zorggroep publiceert jaarverslag 2021

Rivas Zorggroep Jaarverslag
Vandaag publiceren wij het jaarverslag over 2021. Een bijzonder en bewogen jaar dat opnieuw in het teken stond van corona. Het heeft veel gevraagd van onze medewerkers, die zich met enorme betrokkenheid bleven inzetten om de beste zorg te leveren aan iedereen die dat nodig had. Toch was er ook ruimte voor innovatie en bijzondere momenten. Mede door corona werd er een impuls gegeven aan het verlenen van de juiste zorg op de juiste plek. Digitaal en dicht bij cliënten, vertrouwd in het ziekenhuis, in het verpleeghuis of thuis. Onze cliënten en hun naasten zijn er blij mee en deze innovaties zijn nodig om er ook in de toekomst te kunnen zijn voor de inwoners van onze regio.

Digitalisering en zorg dichtbij
In 2021 heeft de coronapandemie gezorgd voor een verdere versnelling in het verlenen van digitale zorg en het brengen van de juiste zorg naar de juiste plek. Zo zetten we een digitaal wijkteam op. Via beeldbellen worden cliënten geholpen met de dagopstart, het innemen van medicijnen of het toedienen van insuline. In onze verpleeghuizen werden pilots gestart om ervaring op te doen met innovatieve zorgoplossingen. Het Beatrixziekenhuis maakte behandeling aan huis voor patiënten met extreme zwangerschapsmisselijkheid mogelijk. Het innovatieteam van Rivas is voortdurend aan het werk om onze zorg slimmer te maken en nog beter af te stemmen op wat cliënten nodig hebben.

Bijzondere momenten
In dit roerige jaar waren er ook veel mooie momenten en ervaringen. Bewoners van onze verpleeghuizen konden eindelijk weer samen genieten van vakantie of een dagje uit. In het ziekenhuis werden alle zorgverleners verrast met de lievelingsrozen van een overleden patiënt, een blijk van waardering van de familie voor de toegewijde zorg die was verleend. In het jaarverslag staan grote en kleine pareltjes die 2021 rijk maakten.

Cijfers
In het jaarverslag zijn alle kerncijfers over het jaar 2021 van alle onderdelen van Rivas Zorggroep terug te vinden. Financieel gezien was 2021 een complex jaar, mede gezien de financiële impact van de coronacrisis. Dankzij de toepassing van coronacompensatie-maatregelen hebben we de gevolgen hiervan kunnen beheersen en is het jaar financieel gezond afgesloten.

Klik hier om het jaarverslag 2021 van Rivas Zorggroep te lezen.