Zorg thuis Slimme thuiszorgoplossingen Veilig thuis Veelgestelde vragen Rivas Personenalarmering

Veelgestelde vragen Rivas Personenalarmering

Hoe werkt Personenalarmering met mantelzorgopvolging?

  • U draagt een alarmapparaatje om uw hals, om uw pols of aan uw broek- of rokband

  • U draagt de zender altijd bij u, overdag en ’s nachts

  • In geval van nood drukt u op de alarmknop

  • Uw vraag om hulp komt uit bij uw contactpersoon

  • U praat via de microfoon of luidspreker

  • Als het nodig is komt er hulp naar u toe. Dit is een van uw contactpersonen

Wie worden er gebeld als u op de alarmknop drukt?

Drukt u op de alarmknop? Dan worden al uw contactpersonen in 1x gebeld. U geeft hiervoor minimaal 2 personen aan ons door, bij voorkeur 3. De eerste die opneemt, heeft rechtstreeks contact met u. Dit gaat via uw spreekluisterverbinding. De andere contactpersonen ontvangen een e-mail. Zo weten zij dat uw oproep beantwoord is.

Let op: uw contactpersonen mogen geen antwoordapparaat gebruiken. Anders denkt het systeem dat uw oproep om hulp beantwoord is. En wordt er niet geprobeerd om iemand anders te bereiken.

Welke hulp wordt ingezet als u op de alarmknop drukt?

U bespreekt met uw contactpersoon wat er aan de hand is. Zo nodig komt hij/zij naar u toe. Als u direct zorg nodig heeft, schakelt uw contactpersoon een professionele hulpverlener voor u in.

Wat als niemand van uw contactpersonen uw oproep beantwoordt?

Zijn al uw contactpersonen niet bereikbaar? Dan komt uw oproep uit bij de Zorgcentrale. Zij beoordelen of het nodig is om een zorgmedewerker naar u toe te sturen. Of wat er anders geregeld kan worden. Dit kan een keer gebeuren, maar is natuurlijk niet de bedoeling. Voor opvolging vanuit Rivas is het abonnement Rivas Personenalarmering Professionele opvolging nodig.

Meer informatie vindt u op de website van onze partner Zinnovators.

Hoe werkt Personenalarmering met professionele opvolging?

  • U draagt een alarmapparaatje om uw hals, om uw pols of aan uw broek- of rokband
  • U draagt de zender altijd bij u, overdag en ’s nachts
  • In geval van nood drukt u op de alarmknop
  • Uw vraag om hulp komt uit bij een medewerker van Rivas
  • U praat via de microfoon of luidspreker
  • Als het nodig is komt er een Rivas-zorgmedewerker naar u toe.

Wie wordt er gebeld als u op de alarmknop drukt?

Drukt u op de alarmknop? Dan heeft u direct contact met een medewerker van de Zorgcentrale. U alarmeert als u een noodsituatie heeft die u niet zelf kunt oplossen. Bijvoorbeeld als u gevallen bent en niet kunt opstaan. Of als u zich bevuild heeft en niet in staat bent om uzelf te verschonen. Bel altijd direct 112 als u acute medische zorg nodig heeft, bijvoorbeeld bij hartklachten.

Let op: alarmering is niet bedoeld voor niet zorg gerelateerde situaties. Bijvoorbeeld om na te vragen hoe laat uw thuiszorg komt. Of als u uw gehoorapparaat niet kunt vinden. Of wanneer u ’s nachts een glas water wilt.

Welke hulp wordt ingezet als u op de alarmknop drukt?

U bespreekt met de medewerker van de Zorgcentrale wat er aan de hand is. Zo nodig komt er een zorgmedewerker naar u toe. Dit gebeurt alleen als u thuis bent. Bent u buitenshuis en heeft u een hulpmiddel dat geschikt is om buitenhuis te alarmeren? Dan bellen wij uw mantelzorger om te vertellen waar u bent. Mocht dit nodig zijn kan onze medewerker eenmalig de gps van uw telefoon uitlezen.

Wat als uw oproep niet beantwoord wordt?

De Zorgcentrale is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar voor oproepen. U wordt dus altijd geholpen.

Meer informatie vindt u op de website van onze partner Zinnovators.

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website toont video’s van YouTube en Vimeo. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt, kunt u dat hier aangeven. U kunt dan geen video’s op deze website zien. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Lees meer over het cookiebeleid