Zorg thuis Rivas Wijkverpleging Zorg via beeldbellen

Uw zorg via beeldbellen

Mevrouw Zit Achter Eettafel Met Ipad

Soms is het niet nodig dat een zorgmedewerker bij u thuis langskomt.
Met beeldbellen heeft u contact via een tablet of telefoon (smartphone).
U ziet en hoort elkaar op het scherm en de zorgmedewerker kan meekijken, uitleg geven of vragen hoe het met u gaat.
Zo blijft de zorg persoonlijk, ook op afstand.

Wat is beeldbellen?

Bij beeldbellen heeft u contact met uw zorgmedewerker via een scherm.
De zorgmedewerker kan even meekijken, uitleg geven of vragen hoe het met u gaat.
Het gesprek lijkt op een gewoon huisbezoek, alleen doen we het via beeld.

Hoe ziet een beeldzorgmoment eruit?

Met beeldbellen heeft u contact met uw zorgmedewerker via een scherm.
In deze video ziet u hoe dat werkt en wat u kunt verwachten.
Zo weet u precies hoe we samen goed contact houden – ook op afstand.

Content is niet beschikbaar om dat cookies niet geaccepteerd zijn

Als je cookies wilt accepteren om de content te zien

Wat heeft u nodig?

U kunt beeldbellen met uw eigen tablet of smartphone.
Heeft u die niet? Dan kunt u van Rivas een tablet in bruikleen krijgen.
Onze zorgmedewerker komt altijd eerst bij u langs om uit te leggen hoe beeldzorg werkt.
U krijgt begeleiding bij u thuis totdat u zelfstandig kunt beeldbellen.

Zo werkt het in 3 stappen

  1. We spreken een tijd af voor het beeldbellen.

  2. U zet de tablet of telefoon aan en wacht op het gesprek.

  3. De zorgmedewerker belt u via beeld en kijkt even met u mee.

Wanneer gebruiken we beeldbellen?

Beeldbellen is handig bij korte zorgmomenten of om even te kijken hoe het met u gaat.
We gebruiken het bijvoorbeeld:

  • om te zien of het goed gaat met het innemen van medicijnen;

  • bij wondzorg of stomazorg;

  • als u hulp kunt gebruiken bij het douchen of aankleden, om de dag goed te starten;

  • als ondersteuning bij het spuiten van insuline of andere medicijnen;

  • om te herinneren aan eten of drinken;

  • om samen te bekijken hoe het herstel verloopt.

We spreken van tevoren af wanneer en waarvoor we beeldbellen gebruiken.

Krijgen wij geen contact met u via beeldzorg? Dan schakelen we zo snel mogelijk iemand van de wijkverpleging in om bij u langs te gaan.

Waarom beeldbellen?

Beeldbellen heeft veel voordelen:

  • u hoeft niet te wachten op een huisbezoek, u kunt dus ook op visite gaan;

  • u houdt makkelijk contact met uw zorgmedewerker;

  • we kunnen vaker even meekijken of iets bespreken;

  • u bent zelf actief betrokken bij uw zorg.

Soms combineren we beeldbellen met zorg aan huis.
Zo krijgt u precies de ondersteuning die u nodig heeft.

Meer weten of beeldbellen proberen?

We vinden het belangrijk dat u zich prettig voelt bij deze manier van contact.
Wilt u weten of beeldbellen iets voor u is? Bespreek het met uw wijkverpleegkundige.
Of bel met de Rivas Zorglijn op 0900-8440.

Samen bekijken we wat bij u past.

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website toont video’s van YouTube en Vimeo. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt, kunt u dat hier aangeven. U kunt dan geen video’s op deze website zien. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Lees meer over het cookiebeleid