25 juni 2026
Code rood vanwege hitte in Nederland: Beatrixziekenhuis werkt volgens hitteprotocol
Vanaf middernacht geldt voor een groot deel van Nederland code rood vanwege de verwachte extreme hitte. Ook in onze regio. Het is voor het eerst dat dit hoogste niveau wordt afgegeven vanwege hitte.
In het Beatrixziekenhuis en de Lingepolikliniek zijn we uiteraard voorbereid op hitte. Daarom geldt:
- We werken met een hitteprotocol, zodat we optimaal zorgen voor onze patiënten en onze collega’s. Patiënten krijgen extra drinken en we delen ijsjes uit.
- Alle afspraken op onze locaties gaan gewoon door zoals gepland.
- Volg de landelijke adviezen van het KNMI op. Blijf zo veel mogelijk binnen en ga niet naar buiten als het niet moet.
- Drink voldoende, ook als u geen dorst heeft.
- Zorg goed voor uzelf, voor de mensen om u heen en doe zoveel mogelijk rustig aan.